Хаотично розміщені різнокольорові стрічки чи єдині стандарти у вивісках та зовнішній рекламі?

Цим питанням Перечинська міська рада задалась ще минулого року.  Дивлячись на теперішні фасади будинків Перечина, важко отримати естетичну насолоду, а зробити в центрі знімок на пам’ять, щоб в кадр не потрапив кольоровий рекламний банер - практично неможливо. Наглухо заклеєні вікна, банерні реклами в центральній частині міста, випадки, коли на одній споруді різні підприємці повністю обшивають фасад кольоровими рекламами не могло залишити міську владу осторонь.

Проаналізувавши наявні проблеми та вивчивши досвід інших міст, міська рада, після громадських слухань,  21 квітня 2016 року прийняла «Положення про порядок розміщення зовнішньої реклами в м.Перечин» та «Порядок встановлення вивісок в м.Перечин».   Ознайомитися з правилами можна на сайті, чи звернувшись особисто в міську раду. Паралельно з цим, міська рада розпочинає роботу над розробкою рекомендаційної  документації, щодо зовнішнього вигляду фасаду будинків. Ці всі заходи спрямовані на створення єдиної концепції центральної частини міста, відновлення та забезпечення культурного, та естетичного вигляду.  В цій статті ми хочемо відповісти на найпопулярніші запитання щодо вивісок та зовнішньої реклами, якими задаються підприємці. 

Для початку пояснимо що таке вивіска. Вивіска – елемент об’єкта містобудування, що містить інформацію про зареєстроване найменування особи (включаючи герби, емблеми, знаки для товарів та послуг, що належать цій особі, комерційне (фірмове) найменування (якщо таке є); вид її діяльності (якщо це не випливає з зареєстрованого найменування особи); час роботи (розміщений на внутрішній поверхні власного чи орендованого особою приміщення, на зовнішній поверхні будинку чи споруди не вище першого поверху або на поверсі, де знаходиться власне чи орендоване особою приміщення, біля входу у таке приміщення). 

Вивіска не може містити переліку товарів і послуг, меню та іншої інформації, яка не підлягає обов’язковому оприлюдненню, відповідно до Закону України “Про захист прав споживачів“.

Конструктивно вивіска може складатися з одного чи декількох елементів, які містять інформацію, котра не повторюється.

Часті запитання:

Підприємці більше не можуть встановлювати вивіски на своїх магазинах?

Ні, підприємці можуть встановлювати вивіски, але вони мають бути погодженні в міській раді, та відповідати правилам міста Перечин. Всі вимоги до вивісок описані в «Порядок встановлення вивісок в м.Перечин» , та додатку до нього. В разі виникнення труднощів, для  консультацій та допомоги можна звернутись до інспектора по благоустрою.

Чи потрібно платити за вивіску?

Ні, погодження вивіски є безкоштовним.

Що потрібно для погодження вивіски?

Для погодження вивіски, потрібно звернутися в міську раду для написання заяви, додати до неї такі документи:

  1. Копія документа, що посвідчує право власності (оренди) приміщення, у якому здійснюється господарська діяльність.
  2. Свідоцтво про надання правової охорони в Україні власним товарним знакам, знакам обслуговування, логотипам (у разі їх використання на вивісці).
  3. Проект вивіски, який повинен визначати основні характеристики вивіски (розміри, матеріали виконання тощо) та обгрунтовувати її пропорційність до будівлі, на якій вона встановлюється. 
  4.    Проект вивіски складається з: 
  • Світлини припустимого місця розташування вивіски розміром10 x 15 см, візуалізації вивіски нафасаді та кольорової світлини 1-го поверху будинку зі всіма наявними на ньому вивісками (якщо у межах 1-го поверху будинку, на якому проектується вивіска, є декілька закладів з окремими входами). 
  • Ескізу вивіски (М 1:5, 1:10) з основними розмірами, кресленнями вузлів кріплення, даними про матеріали, з яких виготовлятиметься вивіска.
  • Деталей шрифтів, логотипів, зображувальних елементів.
  • Накожній сторінці поданих проектних матеріалів необхідно обов’язково вказувати:
  • Назву організації заявника– замовника проекту.
  • Назву проектної організації або прізвище автора проекту та їхкоординати.
  • Дату виконання проекту.

Що робити підприємцям, в яких вже встановленна вивіска?

Підприємцям, в яких встановлена вивіска потрібно узаконити її, тобто подати для погодження в міську раду проект вивіски. Якщо стара вивіска не відповідає нормам «Порядок встановлення вивісок в м.Перечин», потрібно підготувати проект нової вивіски.

Питання що до реклами:

Чому не можна розвішувати банерну рекламу?

Відповідно до «Положення про порядок розміщення зовнішньої реклами в м. Перечин» заборонено розміщувати зовнішню рекламу (банери, пано) в центральній частині міста (вул. Ужанська (Червоноармійська), 26 – вул. Ужгородська (Жовтнева), 35).

Чи потрібно дозвіл на розміщення зовнішньої реклами?

Так, розміщення зовнішньої реклами погоджується з Перечинською міською радою.

Чи потрібно платити за розміщення реклами?

Плата за тимчасове користування встановлюється, якщо місце розташування рекламних засобів перебуває у комунальній власності територіальної громади м. Перечин.

Скільки потрібно платити за тимчасове використання місця для розміщення зовнішньої реклами, яке перебуває у комунальній власності територіальної громади м. Перечин?

Розмір плати визнається за формулою:

Р  = Б х П  , де

Р – це розмір плати за рекламу в місяць, грн..

Б – базова ставка (таблиця 1)

П – площа поверхні рекламної конструкції, м2

 

 

 

Таблиця  1

№ п/п

Вид засобу зовнішньої реклами

Одиниця виміру

Базова плата за місяць, у грн.

 

1.

Щит, що стоїть окремо (білборд) за 1 кв. м. площі поверхні реклами

(обидві сторони, при наявності)

М2

30

2.

Щит на фасаді будинку за 1 кв. м площі поверхні реклами

М2

30

3.

Щит на тимчасовій споруді, паркані, тощо за 1 кв. м площі поверхні реклами

М2

30

4.

Сітілайт за 1 кв. м площі поверхні реклами (горизонтальна проекція)

М2

30

5.

Тимчасова  виносна спеціальна конструкція з площею поверхні (штендер) за одиницю

М2

30

6.

Світлова реклама

«Рядок, що біжить»

М2

150

 

 

  Чи можна розміщувати оголошення та рекламу на зупинках?

Розміщення оголошень, реклам та іншого типу повідомлень у не відведених для цього місцях суворо заборонено. У разі невиконання даної вимоги порушника буде притягнуто до адміністративної відповідальності згідно ст.12 КУпАП.

Чи планує  міська рада збільшення кількості площадок для реклами?

Так, міська рада готує нові дошки для оголошення, де люди зможуть безкоштовно розміщувати свої повідомлення.  Також планується  встановлення сітілайтів та інших площадок, для комерційної реклами.

 

Долинич Ю.Ю.

Інспектор по контролю за благоустроєм